בס”ד

סקר סיכוני אש

הערך המוסף שלנו

מגוון רחב של הסמכות

ניסיון מגוון ועתיר שנים

תמיכה ושירותיות במקום הראשון

דיוק בזמנים ובמקצועיות

מידע

דרישה לסקר סיכונים לפי הוראת נציב פרק 500 הוראה 550  (פרסום ינואר 2012, עדכון מרץ 2020). סעיף 5 דן בתעשיות מיוחדות וחומרים מסוכנים (לפי צו חומרים מסוכנים): יוכן ויוגש סקר סיכונים לרשות לכבאות, הרשאית לדרוש סקר סיכונים לפיו יותאמו דרישות כיבוי/גילוי לממצאי הסקר. הרשות אף תוכל להוריד או להוסיף דרישות כתואם את הממצאים.

קהל יעד

בעלים/ מי שהוסמך על ידי בעלי מפעל או אתר המאחסן חומרים מסוכנים לצורך ייצור, תפעול, שינוע. מי שאוחז בהיתר רעלים או הגיש בקשה להיתר רעלים.

תכולת סקר סיכונים

מסתמך על “הבהרות” לתכולה בסיסית של סקר הסיכונים שפורסמו ע”י הרשות הארצית לכבאות והצלה ב 17.04.2018:

    • פרטי המפעל, המבנה ורשימת החומ”ס. נתונים אלה דורשים צירוף תוכנית אדריכלית של המפעל וסביבתו, היתר רעלים, גיליונות בטיחות.
    • עריכה של לפחות 3 תרחישי שריפה באזורים קריטיים כגון: אגף ייצור, אחסון, שינוע.
    • התרחישים יכללו התייחסות לסכנות לאדם, לסביבה, לתשתיות כתוצאה מפיצוץ גזים. סכנה של אש ישירה או קרינת חום העלולה לפגוע במתקני החומ”ס. ליצור שרשרת פגיעה העלולה להגביל את יכולת פעילות צוותי החירום המפעליים וכוחות כבאות והצלה.
    • קביעת כלל אמצעי הבטיחות וסידורי הכבאות להגנת המפעל וסביבתו על פי תרחישי הייחוס.
    • קביעת שיטות איחסון חומ”ס המתאימה לכיבוי לפי סוגי הכיבוי והפרדות אש.
    • סיכום, מסקנות והמלצות.

י.דר בטיחות יתרונות להכנת סקר סיכוני אש לעסק שלך

לרשותכם עומד ידע, ניסיון והכשרה ארוכת שנים בהכנה, הגשה וקבלת אישור הרשויות המוסמכות  לסקרי סיכוני אש,  תיקי מפעל החדש, הדרכות בטיחות בעבודה, בטיחות באש, גובה ותרגול צוותי חירום מפעליים.

קהל היעד

מידע נוסף

קהל היעד

כל מפעל המעסיק מעל 50 עובדים, או כל מפעל אשר נדרש על ידי מפקח עבודה ראשי בהתאם לרמת הסיכונים

מידע נוסף

חוק ארגון הפיקוח על העבודה התשי”ד 1954 קבע את המסגרות ונושאי התפקידים העיקריים לנושא הבטיחות בעבודה בישראל. החוק ראה בממונה הבטיחות בעבודה כאחד מהגורמים המרכזיים ליישום החוק. מתוקף החוק נוסחו “תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות עדכון מ 1996) אשר הגדירו את תפקיד הממונה על הבטיחות בעבודה. התקנות המתעדכנות מדי פעם לפי נושאים מגדירות את החוק על פי מונחים מעשיים שתמציתן: לשמש כיועץ לארגון (מעביד + הנהלה) בנושאים של חקיקה ותקינה בנושאי הבטיחות בעבודה. להטמיע את נושאי הבטיחות בעבודה על ידי הצפת המודעות לנושאי הבטיחות לפי מגוון כלים. הדרכות בטיחות בעבודה לקיום חוק מסירת מידע לעובד על סיכונים /מפגעים אפשריים ודרכי התמודדות ומנע לצמצום פגיעה. אתור מפגעים וסיכונים ומסירת מידע עליהם למעביד. לדרוש קיום של הסדרי בטיחות בכל היבט: במבנה, במיכון, בתהליכי עבוד וייצור, שימוש בחומרים וכד’. לטפל בנושאים של תאונות בעבודה, לתחקר, להפיק לקחים ולפרסם כפעולות מנע. לנסח הוראות בטיחות ולדרוש את ביצוען. במקרה של עובדים החשופים למפגעים כגון רעש/אבק וכ’ לדרוש מהמעביד בדיקות רפואיות. לדרוש מהמעביד זכות גישה למסמכים, מכונות, וכל אתר במפעל לצורך מילוי תפקידו. להורות על שילוט הולם כנדרש בחוק. הכנת תוכנית בטיחות ועדכונה במטרה לסייע לניהול מערך הבטיחות במפעל וזאת על ידי ריכוז נתונים מצטברים שלהלן תמציתם: עריכה של סקרי מפגעים וסיכונים מינוי נאמני בטיחות לסיוע מערך הבטיחות במפע ל, הנאמנים ישתתפו בוועדות בטיחות עריכת נהלים לאיתור וסילוק מפגעים אפשריים. ריכוז בדיקות ציוד תקופתיות ריכוז ניטורים לבדיקות סביבתיות ריכוז הדרכות בטיחות לקיום החוק למסירת מידע לעובד.

נשמח לשמוע מכם בכל נושא

Scroll to Top
Skip to content